۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

عکس های دارای تضاد(فائزه فتحی رستمی)

تضاد روشنی و تیرگیتضاد بودن و نبودنتضاد رنگ روشن و خنثی(تیره)تضاد نرمی(ابر)وسفتی(آجر)تضاد بافتی(بافت خانه آجری پیچیده با بافت آسمان مسطح و منعطف)

۲۹ خرداد ۹۷ ، ۰۲:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجویان روزنامه‌نگاری

تمرین دوم: تصاویر خط و نقطه

نقطه

خط عمودی

خط افقی

خط مایل

۲۸ خرداد ۹۷ ، ۲۱:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجویان روزنامه‌نگاری

تحلیل انیمیشن Fallen Art

الیاس براهویی نژاد

خطوط مایل به کار رفته در سرتاسر انیمیشن، نشان‌دهنده خشونت و بی‌نظمی‌ و بی‌ثباتی هستند. این خطوط مایل را در اولین صحنه در پایه‌های دکل مشاهده می‌کنیم. این خطوط با همراهی پرسپکتیو ایجادشده (که حسی درست از ارتفاع را ایجاد می‌کند) و نیز جهت حرکت دوربین که از پایین به بالا است، ترس و دلهره‌ای را در مخاطب ایجاد می‌کند.

در همین صحنه، با استفاده از سیم‌های برق، یک مثلث تشکیل شده است که پرسپکتیو را تقویت کرده است. به لحاظ ترکیب‌بندی، این مثلث دارای تعادل از نوع تنش پویا است. خود شکل مثلث نیز دلهره‌آور و نشان‌دهنده خطر است.

این خطوط مایل را در صحنه‌هایی دیگر نیز می‌بینیم؛ در خط دکمه‌های مردی که سربازان را از بالا به پایین می‌اندازد و در تیرهای چراغ برق.

درباره رنگ‌ها نیز چیزی که جلب توجه می‌کند، استفاده از رنگ‌های زنده‌ای مثل سبزآبی و سبز و سفید در فضای بیرون و رنگ‌های مرده در نمای داخلی است که نوعی تضاد آفریده است و فضای بی‌روح ماشینی را در داخل نشان می‌دهد.


طاهره نمرودی

آغاز این فیلم کوتاه با نشان دادن سیم‌خاردارها و سایه‌بان‌ها شروع می‌شود که نشان‌دهنده منطقه نظامی هستند. در ادامه تابلویی می‌بینیم که عکسبرداری را ممنوع کرده است؛ این نماد بر روی چوب قهوه‌ای حک شده است و بر اساس معانی رنگ‌ها، نشان دهنده قدیمی بودن این قانون است.

خطوط نامرتبی که پرتگاه را نشان می‌دهند نشان دهنده نامتعادل بودن و سست بودن پرتگاه و آن جایگاه است.

رنگ‌های سبز به کار رفته و باقی رنگ‌ها کدر است و نشان زندگی و سر زندگی ندارند. 


علی غلامی

خطوط مایل موجود در سیم خاردار ها نشان دهنده خشونت است. رنگ آبی نمای آسمان حس سرد بودن رنگ آبی را کاملا منتقل می کند. با استفاده از تار نشان دادن دکل و واضح تر نشان دادن سیم خاردارها کاملاً پرسپکتیو را ایجاد کرده است. استفاده نکردن از خطوط عمودی برای دکل اطمینان را به ما نمی‌دهد و استفاده از خطوط مایل حس عدم اطمینان و ترس و دلهره و امکان افتادن دکل را منتقل می‌کند. در کل فیلم خیلی کم از رنگ های گرم استفاده شده است و رنگهای سرد کاملاً فضای فیلم را در بر گرفته است. کوچک بودن تصویر سرباز هول داده شده در عینک فرد پایینی کاملا پرسپکتیو را نشان میدهد. خطوط مایل و شکسته در پیشانی از صورت این مرد کاملا حس خشونت را تداعی می کند. داخل اتاق متحرک سازی تصاویر عکس های یادگاری خانوادگی داخل فریم های قرمز قرار دارند که رنگ گرمی است و حس گرمی خانواده را منتقل میکند. تضاد سیاه و سفید و نور کم و زیاد در صحنه پخش فیلم رقص مسئول پخش فیلم کاملا به چشم می‌آید. تضاد بزرگ و کوچک بین سرباز و فرمانده دیده می‌شود.




۲۸ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجویان روزنامه‌نگاری

تصاویر دارای تضاد (فاطمه میرزایی)

عکس‌ها از: فاطمه میرزایی

تضاد کوچک و بزرگ

تضاد رنگ

تضاد رنگ

تضاد نرمی و سختی

۲۳ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجویان روزنامه‌نگاری

تصاویر دارای تضاد (الیاس براهویی نژاد)

عکس‌ها: الیاس براهویی نژاد
تضاد رنگ
تضاد تاریکی و روشنایی
تضاد سختی و نرمی
تضاد اندازه
تضاد رنگ
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانشجویان روزنامه‌نگاری